سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باشگاه افسران جوان جنگ نرم
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 72498
کل یادداشتها ها : 27

پیوست ها
نوشته شده در تاریخ 89/5/2 ساعت 8:8 ع توسط احمد سعیدی


نقدی دلسوزانه بر رویه دریافت اظهارنامه مالیاتی درکشور

 

این جمله همه ساله در تیر ماه از طریق رسانه ها و جراید تکرار میشود که "کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی تا پایان تیرماه سالجاری مهلت دارند تا اظهارنامه خود را به واحد مالیاتی مربوطه (حوزه ) تسلیم نمایند ."

فارغ از نحوه تسلیم اظهار نامه در تیر ماه امسال که خود حاکی از یک سر در گمی محسوس در مشاغل مختلف و بیشتر اشخاص حقوقی بوده است ؛ توافقات دیرهنگام سازمان امور مالیاتی و مجامع امور صنفی در مورد درصد تعیین کننده افزایش مالیات بر درآمد مشاغل عملکرد سال 88 موجب نوعی اعتراض و اعتصاب چند روزه در بازار تهران گردید..

 

 ضمن ارج نهادن به تلاش سازمان امور مالیاتی کشور در رسیدن به دولت الکترونیک موارد ذیر را متذکر میشوم:

 

1-    توافق مجامع امور صنفی وسازمان امور مالیاتی جهت مالیات سال 1388متاسفانه تا تاریخ 21/4/89 انجام نشد واین موضوع باعث سر درگمی ارباب رجوع وبالطبع نارضایتی ایشان گردید خاصه وقتی که شایعه ی 70درصد افزیش مالیات قوت می گرفت.

2-    بعلت عدم وجود وقت کافی در تسلیم اظهارنامه های مالیاتی(پایان تیر ماه)  ، سازمان مالیاتی تمهیداتی را در نظر گرفت و با وضع نمودن بخشنامه ای دال بر حضور کلیه کارمندان تاساعت 22 و دریافت اظهارنامه از ارباب رجوع ؛  ابتدایی ترین مراحل مدیریتی یعنی انسان بودن کارمندان خود همراه با تامین  نیازهای عاطفی وانسانی ایشان را نادیده گرفت ودر واقع  آنها را له کرد .

3-    در ابتدا مقرر شد از طریق سایت مربوط به سازمان اظهارنامه های الکترونیکی دانلود شده وبه ممیزین تسلیم شود اما بعد از چند روز و در چند مرحله کذایی که حاکی از عدم مدیریت در بخش فناوری اطلاعات میباشد ، اعلام گردید اظهارنامه بصورت دست نویس وحتی دارای خط خوردگی و لاک گرفته نیز دریافت میگردد.

در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای کلیه دلسوزان به نظام جمهوری اسلامی توجه شما را به فرمایشات مقام معظم رهبری در بین کارکنان دفتر رهبری واعضای سپاه حفاظت ولی امر جلب می نماید:

"در طول این سی سال ، بنده در جاهای مختلف که بودم چه در زمان ریاست جمهوری ، چه قبل از آن ....کسانی را مشاهده کرده ام که واقعاً تعطیلی نمی شناسند ،استراحت نمی شناسند، مایلند همه لحظاتشان را صرف همین کاری که بر عهده آنها محول است ،قرار بدهند. البته من همین جا به شما عرض بکنم موافق اینجور کار کردن نیستم . بنده معتقدم کار بایستی جوری برنامه ریزی وتنظیم بشود که انسان بتواند به خانواده خود ؛ به فرزندان خود ؛ به روابط عاطفی بپردازد ؛خودش را له نکند ."

 



  



نوشته شده در تاریخ 89/5/1 ساعت 8:31 ع توسط حمید عینی زاده


     تیر ماه هزار و سیصد و هشتاد و نه. سی و دو سال پس از پیروزی انقلاب. بیست و دو سال پس از پایان جنگ تحمیلی. جنگی برای دفاع از هویت اسلامی و ایرانی مان. پایت را که از خانه بیرون میگذاری چشمهایت چیز هایی را می بینند که دیگر جزء باورهایت شده اند. اموری که زمانی نا هنجار تلقی میشد، به شیوه ای سرطانی[1] و در طی زمان، هنجار تلقی میشوند. مو های - رنگ شده - ای که نه از زیر چادر، که از زیر شالی باریک و نازک بیرون ریخته اند. مانتو های کوتاه و تنگ و بدن نما با آستین های کوتاه که مانکن های داخل ویترین بوتیک های بالای شهر هم شرمشان می شود از پوشیدنشان. اینجا ایران است. زاد گاه زنانی که زمانی حتی پیش از ظهور اسلام حجابشان زبانزد خاص و عام بود. اینجا ایران است. زاد گاه مردانی که برای دفاع از دینشان- که حجاب و پوشش زنان جزء لا ینفک آن است- جانشان را فدا کردند . اصلا جان را برای همین دین میخواستند. جان بدون دین برایشان معنا نداشت. احساس تکلیف کردند. و به تکلیفشان هم عمل.

     تیر ماه هزار و سیصد و هشتاد و نه. سی و دو سال پس از پیروزی انقلاب. بیست و دو سال پس از پایان جنگ تحمیلی. جنگی برای دفاع از هویت اسلامی و ایرانی مان. پایت را که از خانه بیرون میگذاری احساس تکلیف می کنی. حالتی شبیه بغض و کینه و شاید هم دل سوزی پیدا می کنی. پیش خودت مراحل امر به معروف و نهی از منکر را مرور می کنی. مرحله ی قلب، زبان و ید(عمل). مرحله ی قلب یعنی در کارمان اخلاص داشته باشیم و سرنوشت و عاقبت به خیری طرفمان برایمان مهم باشد. معنایش عصبانیت بیجا داشتن نیست. مرحله ی زبان یعنی بیانمان روشن کننده و منطقی باشد. نه اینکه یک نگاه از بالا به پایین داشته باشیم و پند های تحکم آمیز بدهیم.  از مرحله ی ید یا عمل هم به جای اینکه  تبلیغ عملی، حسن در انجام عمل و تدابیر عملی و بعد اعمال زور را برداشت کنیم ، فقط اعمال زور به ذهنمان میرسد. همچنین در درجه ی اول باید قطع رابطه با شخص خطا کار داشت. اگر موثر واقع نشد با بیان منطقی و نصیحت او را از عمل زشت بازداشت. و در آخر هم اگر روش های قبل موثر واقع نشد وارد عمل شد. که این به حکومت مربوط میشود.

     تیر ماه هزار و سیصد و هشتاد و نه. سی و دو سال پس از پیروزی انقلاب. بیست و دو سال پس از پایان جنگ تحمیلی. جنگی برای دفاع از هویت اسلامی و ایرانی مان. پایت را که از خانه بیرون میگذاری احساس تکلیف می کنی. مرحله ی اول و دوم نتیجه نداده اند. تبلیغ عملی و حسن در انجام عمل و تدابیر عملی هم نتیجه نداده اند و کماکان باید سر به زیر باشی. اما آیا مجرمان را نباید به سزای عملشان رساند؟ به وفور دیده شده که زمانی که به حد اقل مجازات ها اکتفا شده ، جرایم هم افزایش یافته است. اصلا مجازات برای همین است که جرایم کم شود. خشونت ها کم شود. آیا نباید دست کسی را که دزدی می کند برید؟یا باید همین طور دست روی دست گذاشت؟ بی حجابی و بد حجابی یک جرم است. جرمی که اجتماع را آلوده می کند. نه یک سلیقه ی فردی. در بیماری سرطان هم وقتی دوا و درمان افاقه نکرد، دست روی دست نمی گذارند و برای از بیخ و بن کندن سرطان ، شیمی درمانی را آغاز می کنند. اصلا این طرح حجاب و عفاف چی شد؟ هان؟ 



[1] - در بیماری های جسمی این طور است که هر بیماری ای که درد نداشته باشد، کشنده است. برای اینکه انسان وقتی خبر دار می شود که کار از کار گذشته است. سرطان که کشنده است، علتش این است که لا اقل در ابتدا درد ندارد، والا اگر از آن ابتدایی که بیماری پیدا می شود درد داشته باشد، ممکن است قبل از اینکه وارد خون شود، به کلی آن را از بین ببرند. خطر عمده ی سرطان از این جهت است که بی خبر یعنی بی درد وارد می شود.(انسان کامل - ش مطهری- ص 64- 63)



  



نوشته شده در تاریخ 89/5/1 ساعت 10:53 ص توسط احمد سعیدی


مشاور رئیس جمهور در امور جوانان:
حضرت علی‌اکبر(ع) بهترین سنگر هویت‌یابی جوانان است‌

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس جمهور در امور جوانان گفت: حضرت علی‌اکبر (ع) بهترین سنگر هویت‌یابی جوانان است.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری بعداز‌ظهر دیروز(31/4/89) در مراسم اختتامیه همایش تجلیل از 33 جوان برتر چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک به مناسب فرارسیدن روز جوان اظهار داست: دوران جوانی به عنوان فصل شکفتن غنچه‌های کمال و موسم جوشش زلال ایمان و معنویت است.
وی افزود: درخشش نورانی اسلام و جاذبه‌های معنوی انقلاب در جامعه اسلامی ایران، جوهر و گوهر وجودی نسل جوان را با اکسیر ایمان و معنویت سرشته و زندگی آنان را با قداست و فضیلت در آمیخته به گونه‌ای که سستی و رخوت را از وجود آنان دورکرده و روح امید و نشاط و پویایی و تحرک را به آ نان عطا می‌کند تا در راستای آن منشأ تحولات مثبتی در جامعه ایفا کنند.
حاج علی‌اکبری ترویج و اشاعه بدحجابی در راستای بسط و گسترش فساد و بی‌عفتی در سطح جامعه را مهم‌ترین اقدام ضد فرهنگی دشمن عنوان کرد و افزود: دشمنان اسلام از طریق رواج بدحجابی در میان جوانان آسیب‌رسانی به مکارم اخلاقی را در رأس امور خود قرار داده‌اند.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان، ابتکار ویژه دولت عدالت‌محور نهم و دهم را شکستن حلقه بسته مدیریتی در جامعه برشمرد و گفت: واگذاری پست‌های مدیریتی به جوانان در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، دینی بیانگر اهتمام ویژه دولت عدالت‌محور به این قشر از جامعه است.
حاج علی‌اکبری با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) تأکید کرد: حضرت علی‌اکیر(ع) الهام بخش جوانان در عرصه‌های مختلف است چراکه شخصیت گسترده حضرت علی‌اکبر(ع) شخصیتی فطرت‌خواه، فطرت دوست، توحیدی، عرفانی، حق‌جو، حق‌گرا و سرشار از مکارم اخلاقی است.
وی تصریح کرد: بر همین اساس شخصیت والای حضرت علی‌اکبر(ع) به عنوان یک الگو و نماد اسلامی مورد وفاق و اقبال اقشار مختلف جامعه است.



  



نوشته شده در تاریخ 89/5/1 ساعت 1:14 ص توسط محمدرضا مرادی


بسمه تعالی

سیاست خارجی آرمان گرایانه یا سیاست لجبازی و رو کم کنی؟

چند ابهام که همیشه ذهن مرا مشغول کرده و شاید پاسخ های شما راه گشا باشد:

1-      سیاست خارجی در دنیا یعنی گزینش بهترین راه برای بدست آوردن بیشترین منفعت پایدار. اما سیاست خارجی در ایران یعنی ایستادن ، اصرار و پافشاری بر روی آرمان هایی که دست یافتن به آن ها هزینه های سنگینی دارد(که معمولا خارج از تحمل اکثریت است).

2-      در سیاست خارجی دنیا بهترین راهها برای دست یابی به منفعت، بر اساس واقعیات و داشته ها تنظیم میشود ولی در سیاست خارجی ایران دست یابی به منافع بر اساس آرمانها و خواسته ها و با کمترین توجه به واقعیات –کاغذ پاره خواندن  قطع نامه ها، در حال فرو پاشی خواندن قدرت های بزرگ، برنامه دادن برای تغییر ساختار سازمان ملل، اصرار بر تولید اورانیوم 20 % با این که جزو نیاز های مهم ما نیست(البته اگر قابل دریافت از جای دیگری باشد) ویا همین تسخیر لانه ی به واقع جاسوسی و از این دست اقدامات که کم نیست. اقداماتی که البته تک به تک قابل دفاع است ولی وقتی به شکل یک روند در بیاید آنوقت به لجاجت بیشتر شبیه است تا سیاست خارجی..._ تنظیم میشود.

3-      در سیاست خارجی دنیا عقب نشینی استراتژیک یکی از فنون دیپلماتیک است ولی در ایران عقب نشینی به هر شکل که باشد یک جور بی ناموسی و ننگ شمرده می شود و خیانتی است نابخشودنی.

4-      در سیاست خارجی رایج دنیا گفت و گو و چانه زنی همراع با فشار یکی از مرسوم ترین روش های دیپلماتیک است ولی در ایران انگار سیاست مداران ما کاری غیر از چیکن کردن و رو کم کنی بلد نیستند و به شدت اصرار دارند که نظریه ی برخورد تمدن های عموسام* را به اثبات برسانند.

در پایان باز هم میگویم که این برخورد ها تک به تک قابل دفاع هستند ولی وقتی به یک روند تبدیل شوند آنوقت میشود نام آن را گذاشت سیاست لجبازی و رو کم کنی که آن هم فقط در مرکز عالم امکان و مهد تمدن بشریت یعنی ایران رایج است.

در ضمن از دوستانی که میخواهند جواب این حقیر را بدهند خواهش میکنم پای امام و مقدسات را برای گرو کشی وسط نیاورند. بنده یک دانشجوی علوم سیاسی هستم و در درسها یی که میخوانم با این ابهامات رو برو شده ام و این را هم بگویم که این پاسخ که دانشگاه ها دانشجویان را غرب پرست تربیت میکنند خیلی نخ نما شده.

 لازم به ذکر است که بنده مسلمانم و شیعه مذهبم و افتخار بسیجی بودن را دارم و در تمام راه پیمایی هایی که چه قبل از فتنه ی سبز و چه بعد از فتنه ی سبز بوده برای دفاع از ولایت فقیه و رهبری حضور داشته ام و خود را سرباز جمهوری اسلامی میدانم و همچنین یکی از افسران جوان جنگ نرم هم هستم . این ها هم شهادتین بود که بدانید خیلی با شما غریبه نیستم. 

اگر جواب مستدل و منطقی برای این حقیر دارید با گفتن آن مرا بنده ی خود سازید که علی علیه السلام فرمود" من علمنی حرف فقد صیرنی عبد "

* عمو سام نام قصابی بود که شرکت وی عهده دار تامین گوشت ارتش ایالات متحده در جنگ دوم بود که بعد ها به عنوان نماد آمریکا شناخته شد ولی در اینجا منظور ساموئل هانتینگتون است.



  




  پیام رسان 
+ سلام دوستان




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ