سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باشگاه افسران جوان جنگ نرم
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 12
کل بازدید : 72699
کل یادداشتها ها : 27

پیوست ها
نوشته شده در تاریخ 89/4/18 ساعت 1:30 ع توسط مهدی سعیدی


 

بیعتی مجدد با هنرمند بزرگ انقلاب اسلامی 

 شاید با قاطعیت بتوان گفت فتنه سبز بیش از اینکه آزمونی برای توده‌های ملت باشد، میدانی برای ارزیابی و سنجش نخبگان کشور بود تا سره از ناسره جدا گشته و بصیر و بی‌بصیرت در کنار هم قرار نگیرند و خواص اهل حق در بوته فتنه آبدیده‌تر شوند.

در این شرایط سخت امتحان بود که فتنه گران مدعی بودند اغلب حامیان آنها از طبقات آگاه و روشنفکر جامعه انتخاب شده است که در این میان هنرمندان از جایگاه ویژه ای برخوردارند! در واقع فتنه گران با این پیش فرض که هنرمند روح لطیفی داشته و در برابر ناملایمات زودتر از دیگران دچار رنجش خواهد شد، ادعای همراهی اصحاب هنر با سران فتنه را داشتند. پیش فرض دیگر آنها که در معادلات پشت پرده ایشان قرار داشت, تعریف متناقض هنر، تعهد و مذهب بود و از آنجا که نظام را نماد دین و تعهد اسلامی می‌دانستند، اصل را بر این قرار داده بودند که هنرمندان با "فتنه سبز سکولار" که قصد براندازی نظام دینی را دارد، همراه خواهند بود!؟

 

 اما آنچه در هفته‌ای که گذشت اتفاق افتاد، حکایت از آن داشت که با افزایش بصیرت در سطح جامعه، آخرین امید فتنه گران نیز نقش بر آب شده است و پیش فرضهای مذکور برای فتنه‌گران توهمی بیش نبوده است. حضور پر تعداد هنرمندان عرصه سینما در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، و موانست گرم آنها با حکیم فرزانه انقلاب اسلامی نشان دادکه تلاشهای فراوان فتنه گران داخلی و ایادی خارجی آنها برای جدایی انداختن بین امام و امت بی‌ثمره مانده است.

همه آنهایی که بخشهای محدودی از این دیدار چندساعته را مشاهده کردند، به عینه دیدند که صمیمت و طراوت در آن ملاقات موج می‌زد. حتی آنهایی هم که شاید متاثر از یکسال فضای مسموم ساختگی فتنه گران کمی کدورت داشتند نیز، چنان دلشان به لرزش افتاده و یخشان آب شده بود که نمی‌توانستند بهجت و مسرت خود را کتمان کنند.

در کنار مواجهه هنرمندان با روح پاک، با عظمت و سرشار از ایمان و تقوای الهی حکیم فرزانه انقلاب اسلامی که دل هر انسان بی‌غرضی را به خود جلب می‌کند، نباید از ویژگیهای ناب ایشان در حوزه هنر و ادبیات، در ایجاد فضای صمیمی آن دیدار غفلت ورزید. ویژگیهایی که دشمنان وی که نسبت به ایشان دل پرکینه ای دارد نیز نتوانسته اند در برابر آن زبان به اعتراف نگشایند.

تسلط ایشان به زوایای مختلف هنر اسلامی - ایرانی بالاخص بنیان و امهات آن که شعر و ادبیات فارسی باشد، ویژگی ممتازی است که فتنه گران را در این عرصه نیز ناکام گذاشته است، چرا که به محض قرار گرفتن هنرمندان در محضر ایشان با رهبر سیاسی - مذهبی آشنا می‌شوند که به خوبی به زبان و کلام عرصه هنر آشناست، به دقت حرف هنرمند را می‌فهمد و با ایشان ارتباط برقرار می‌کند و همین زبان مشترک است که زمینه دوستی و محبت و ارادت را فراهم می‌آورد!

هنرمند می‌بیند فردی در جایگاه رهبری جامعه اسلامی قرار گرفته که با نقاط ضعف و کاستی های عرصه هنر آشناست، احساسات و تعلق خاطرات اصحاب هنر را درک می‌کند و دغدغه ای مشترک با هنرمندان این سرزمین دارد. و در نهایت اینکه او به خوبی توانسته است همه صفات را هنرمندانه در یکجا جمع نماید؛ یک سیاستمدار کارکشته، یک اسلام شناس و مرجع عالیقدر، یک حکیم آشنا به علم و تاریخ و فلسفه، و یک هنرمند خوش ذوق!

جمع این ویژگیها و اوصاف، خود می‌تواند بزرگترین هنرها باشد.







  پیام رسان 
+ سلام دوستان




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ