سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باشگاه افسران جوان جنگ نرم
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 72312
کل یادداشتها ها : 27

پیوست ها
نوشته شده در تاریخ 89/5/2 ساعت 8:8 ع توسط احمد سعیدی


نقدی دلسوزانه بر رویه دریافت اظهارنامه مالیاتی درکشور

 

این جمله همه ساله در تیر ماه از طریق رسانه ها و جراید تکرار میشود که "کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی تا پایان تیرماه سالجاری مهلت دارند تا اظهارنامه خود را به واحد مالیاتی مربوطه (حوزه ) تسلیم نمایند ."

فارغ از نحوه تسلیم اظهار نامه در تیر ماه امسال که خود حاکی از یک سر در گمی محسوس در مشاغل مختلف و بیشتر اشخاص حقوقی بوده است ؛ توافقات دیرهنگام سازمان امور مالیاتی و مجامع امور صنفی در مورد درصد تعیین کننده افزایش مالیات بر درآمد مشاغل عملکرد سال 88 موجب نوعی اعتراض و اعتصاب چند روزه در بازار تهران گردید..

 

 ضمن ارج نهادن به تلاش سازمان امور مالیاتی کشور در رسیدن به دولت الکترونیک موارد ذیر را متذکر میشوم:

 

1-    توافق مجامع امور صنفی وسازمان امور مالیاتی جهت مالیات سال 1388متاسفانه تا تاریخ 21/4/89 انجام نشد واین موضوع باعث سر درگمی ارباب رجوع وبالطبع نارضایتی ایشان گردید خاصه وقتی که شایعه ی 70درصد افزیش مالیات قوت می گرفت.

2-    بعلت عدم وجود وقت کافی در تسلیم اظهارنامه های مالیاتی(پایان تیر ماه)  ، سازمان مالیاتی تمهیداتی را در نظر گرفت و با وضع نمودن بخشنامه ای دال بر حضور کلیه کارمندان تاساعت 22 و دریافت اظهارنامه از ارباب رجوع ؛  ابتدایی ترین مراحل مدیریتی یعنی انسان بودن کارمندان خود همراه با تامین  نیازهای عاطفی وانسانی ایشان را نادیده گرفت ودر واقع  آنها را له کرد .

3-    در ابتدا مقرر شد از طریق سایت مربوط به سازمان اظهارنامه های الکترونیکی دانلود شده وبه ممیزین تسلیم شود اما بعد از چند روز و در چند مرحله کذایی که حاکی از عدم مدیریت در بخش فناوری اطلاعات میباشد ، اعلام گردید اظهارنامه بصورت دست نویس وحتی دارای خط خوردگی و لاک گرفته نیز دریافت میگردد.

در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای کلیه دلسوزان به نظام جمهوری اسلامی توجه شما را به فرمایشات مقام معظم رهبری در بین کارکنان دفتر رهبری واعضای سپاه حفاظت ولی امر جلب می نماید:

"در طول این سی سال ، بنده در جاهای مختلف که بودم چه در زمان ریاست جمهوری ، چه قبل از آن ....کسانی را مشاهده کرده ام که واقعاً تعطیلی نمی شناسند ،استراحت نمی شناسند، مایلند همه لحظاتشان را صرف همین کاری که بر عهده آنها محول است ،قرار بدهند. البته من همین جا به شما عرض بکنم موافق اینجور کار کردن نیستم . بنده معتقدم کار بایستی جوری برنامه ریزی وتنظیم بشود که انسان بتواند به خانواده خود ؛ به فرزندان خود ؛ به روابط عاطفی بپردازد ؛خودش را له نکند ."

 







  پیام رسان 
+ سلام دوستان




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ